poniedziałek, 30 czerwca 2014

Cielęcina z warzywami

Dzisiaj przygotowałam na obiad CIELĘCINĘ Z WARZYWAMI.

Jeszcze zapach tego pysznego dania roznosi się po całym domu :)

Potrzebujemy:

Cielęcinę
Marchewkę
Cebulkę dymkę
Brokuły
Wino białe wytrawne
Śmietanę ( ja użyłam 25%)
Bulion wołowy
Sos sojowy oraz sos Worcester
Kurkumę, sól, pieprz

Cielęcinę dzień wcześniej przyprawiamy tak jak lubimy, ja dodałam rozmaryn, tymianek,sól, pieprz i olej lniany i skropiłam sokiem z cytryny. W tej marynacie trzymałam cielęcinę całą noc.

Na drugi dzień pokroiłam cielęcinę na kawałki i zrobiłam szaszłyki z nich (już bez przypraw) i smażyłam na oleju rzepakowym!
W drugim garnku smażyłam cebulkę dymkę drobno pokrojoną, marchewkę i brokuły pokrojone. Zalałam winem (jeden mały kieliszek).... odczekałam aż chwilę odparuje.... dodałam bulion wołowy i wszystko razem dusiłam. Oczywiście dodałam pieprz, sól oraz odrobinę kurkumy oraz troszkę sosu sojowego i sosu Worcester ... Tak tylko na smaczek :) Na sam koniec dodałam śmietanę.

Szaszłyki z cielęciny podsmażyłam krótko z obu stron, a później dałam na 15 minut do nagrzanego piekarnika. Gdy były już gotowe, to dodałam do sosu i jeszcze chwilkę poddusiłam i dałam na stół! Pyszne!!!!

To mój własny przepis, tak na szybko z głowy :) było tak pyszne, że nie zdążyłam zrobić zdjęcia bo bardzo szybko zjedliśmy! Szaszłyki z cielęciny podałam z nowymi ziemniaczkami i koperkiem... MNIAM MNIAM






Brak komentarzy: